آخرین اخبار
کد مطلب: 125330
امام جمعه لردگان:
مساجد را از حيث جمعيت غني و با اجراي برنامه هاي فرهنگي زنده نگه داريد/ بايد زمينه فعاليت جوانان در هيأت امناء مساجد را مهيا کرد
تاریخ انتشار : 1396/08/19 14:36:06
نمایش : 1553
امام جمعه لردگان، در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته از وضعيت مساجد اين شهرستان ابراز نارضايتي کرد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه نماز جمعه اين هفته گفت: در قرآن تعابير بسيار زيادي درباره مرگ وجود دارد که هرکدام از آيات مرگ را توضيح دادند و براي آگاهي انسان ها آمده است.

وي گفت: بعد مرگ ديگر برگشتي نيست پس انسان بايد يک توشه خوبي براي دنياي بعد از مرگ خود جمع نمايد تا در آن دنيا در آسايش و آرامش باشد و سعي کنيد مال دنيا، قوم و قبيله و ... شما را از ياد آخرت بازندارد.

امام جمعه لردگان افزود: سعي کنيد در دنيا حق را بگوييد و دنباله رو حق و حقيقت باشيد زيرا در آخرت هرکاري که در دنيا کرده باشيد سزايش را خواهيد ديد.
تاج زاد بيان داشت: هيچ کس عمر جاويدان ندارد پس تا زمان در اختيار داريد از عمر و به خصوص از جوانيتان در راه خوب استفاده نماييد و همانطور که به ما سفارش شده است به دنبال حق، حقيقت، عدالت و ... باشيد.

حجت الاسلام تاج زاد در ادامه، ضمن تشکر و قدرداني از حضور پرشور مردم در مراسمات عزاداي و به خصوص در روز اربعين که حدود 20 هزار نفر در پياده روي 10 کيلومتري مسير امام زاده پيرمحمد علي(ع) حضور داشتند گفت: مردم شهرستان لردگان هميشه در همه مراسمات حضور خيلي خوبي دارند که نشان از وفاداري آنان به انقلاب و رهبرشان است.

امام جمعه لردگان افزود: در نگاه بسياري از مردم، پياده‌روي به اصل تبديل شده و زيارت امام در جايگاه فرع قرار گرفته است. حتي مي‌توان گفت زيارت اربعين بدون پياده‌روي، ماهيت ارزشي خود را از دست داده است و بسياري از کساني که در اين تجمع شرکت مي‌کنند، دغدغه زيارت امام را در روز اربعين ندارند. بايد دانست اگر زيارت امام در روز اربعين براي کسي وجود نداشته باشد، ديگر پياده‌روي معنا و مفهومي ندارد و يک ارزش نيز به حساب نمي آيد.

وي افزود: به پياده روي اصل ندهيد بلکه همراه با پياده روي برنامه فرهنگي، زيارت اربعين و سخنراني ها را نيز در اولويت قرار دهيد تا مردم بيشتر با ائمه و اهل بيت(ع) آشنا شوند و ثواب خود را با حضور در مراسمات همراه با پياده روي بيشتر نماييد تا معرفت نسبت به اهل بيت(ع) بيشتر گردد.

وي از روحانيون شهرستان لردگان نيز به دليل تبليغ موثر و صحيح اسلام در ايام محرم نيز تشکر و قدرداني نمود.

سيد مهدي تاج زاد افزود: مردم شهرستان لردگان هميشه در صحنه ها حضور دارند پس نياز است مسئولين و هيئت هاي مذهبي برنامه ريزي مناسبي براي مراسمات انجام شود.

خطيب جمعه لردگان بيان داشت: مساجد را تميز نگه داريد و سعي کنيد هميشه براي حضور مردم مساجد را آماده کنيد و هيات امناي مساجد بايد در اين زمينه تلاش زيادي انجام دهند، هيات امناها بايد براي مساجد خود امام جماعت بگذارند و مساجد را نبايد در مراسمات بسته نگه دارند آن هم با وجود مردمي که وفادار به اهل بيت (ع) هستد و نگاه به نماز جمعه لردگان نشان از حضور مردم را دارد.


امام جمعه لردگان تصريح کرد: نظم در جلسات و نشست ها بسيار لازم و ضروري است و لازم است قبل از برپايي مراسمات برنامه ريزي مناسبي صورت بگيرد.
حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد درپايان به روز کتاب و کتابخواني اشاره کرد و گفت: حضور کتاب در زندگي ما سبب بالا رفتن آگاهي مي باشد پس لازم است کتاب وارد زندگي ما شود.

انتهاي پيام /630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس